fredag, juni 19, 2009

Att vara gravid!

Gravid med Melker, magen dagen innan han kommer.


Jag blir så trött på att vara gravid och då inte bara för att det är sjukt ansträngande för kroppen, utan på alla dessa som ska kommentera ALLT.

*"Vilken stor mage, är det bara en?" "Ja", svarar jag. Och får då tillbaka: "Är du säker?" Hm, nej nu när DU säger det så var det nog flera stycken där inne!

*Hej, tjockis. Det är så kul att få säga det till en tjej". Varför är det det, går du och längtar efter att få tala om för folk att de är tjocka så säg det till tjockisarna då. Jag är GRAVID och har ett barn i magen, jag är inte tjock!

Fast jag tror att kommentarerna EFTER förlossningen är värre:
*"Har du en till där inne" och så tittar de på magen och förväntar sig att jag ska tycka att det är roliga! Trodde du att min mage skulle vara helt platt efter förlossningen? Idiot!

Men på 1:a plats över idiot kommentarer är:
*"Sa du till läkaren att sätta ett extra stygn?" Och så blinkar man och ger Johan en menande liten knuff och skrattar. OCH förväntar sig att Johan ska tycka det är roligt!

Tycker du att jag är bitter, då tycker du fan helt rätt. Är beordrad VILA av förlossningen för jag har så kraftiga sammandragningar och de smärtar mer än de borde! Sen är folk jävligt dryga!

Glad midsommar!

2 kommentarer:

Jonna sa...

Å jag gillar gravidbloggar.
Kanske inte detta är men ändå :)
Inga bilder på det lilla livet än?
Ha det bra.

Camilla sa...

Nope, inga bilder på henne än. Hon har inte kommit än, men snart snart snart!