tisdag, december 16, 2008

Är inte detta bra märkligt?

Vi hade en tenta förra terminen och rättningen var lite si så där ansåg många och även jag som fick omtenta. Omtentan bestod av en exakt likadan tenta som den första, så okej tänkte jag jag gör den IGEN. Läraren lät meddela att vi ju kunde använda de svaren vi fått godkänt på i tenta ett även i tenta två. Så det blev ungefär som en komplettering, eftersom vi bara skulle tillägga på de vi fått underkänt på.

Sagt och gjort. Och så kom resultatet, jag fick underkänt på en fråga som jag tidigare fått godkänt på! Mycket märkligt tyckte jag, men det var ju bara början! Jag gjorde en komplettering som jag jämförde med en klasskompis svar på samma fråga, för att försäkra mig om att jag inte missat något. Tre veckor senare inser jag att jag fick underkänt på min komplettering.

Så klart anser jag inte att detta ligger i min makt, för vad är det denna lärare är ute efter egentligen?

Idag så tänkte jag att jag på något sätt måste få reda i detta, så jag skriver ner hela historien i ett tydligt mail till läraren och skickar även en kopia till hans chef. Och 4 timmar senare får jag ett mail från läraren att han har tagit del av mina åsikter och godkänner där med kompletteringen. Vilket betyder att jag nu är godkänd i hela kursen.

Visst blev jag glad att slippa ha detta släpandes efter mig, men samtidigt känns något fel. Det kan ju inte vara rätt att de ska få gå till på detta sätt vid tentarättning.

Hur som helst så ska vi ha denna läraren nästa termin med och gissa om mailet ska sparas, det kanske kan komma till användning igen!


1 kommentar:

Anonym sa...

Vi hade oxå en sån lärare på högskolan och man undrar verkligen vad mening är!
Hoppas att du mår bra!Om du vill ha lite läsning så tänkte jag lägga böckerna i din låda nu i dagarna. Barnen är nämligen så förkylda så vi vill inte smitta ner Melker!Kram Petra