torsdag, januari 22, 2009

Skånetrafiken!

Så var det dags igen! Inställda tåg, försenade tåg, signalfel och tågen står stilla, jaha och här sitter vi IGEN!

Jag och min man längtade från Malmö, bort från bomber, trafik och folk. Vi ville bo nära naturen, men på pendlingsavstånd till Malmö där han jobbar och jag pluggar. Nu bor vi här i underbara Höör och trivs bra, men pendlingen är under all kritik och ändå höjer de priserna.

Idag var det då dags igen, tågen går inte hem. Vi har sonen på dagis i Höör och vi sitter fast i Malmö vad gör man? Idag hade jag hemmastudier som tur är, för vad gör man annars? Mormor sitter också fast i Malmö, så den lösningen gick inte...

Inte kan väl våra makthavare vilja att vi alla ska bo i storstäderna? Vad skulle det då bli av alla småsamhällen som redan nu är urholkade på invånare, som tvingas stänga skolor och lokala handlare går i konkurs. Jag kan inte förstå varför man inte satsar mer pengar på infrastrukturen så att vi som vill bo i småsamhällen inte tvingas tillbaka till städerna för att inte pendlingen fungerar.

Att ta bilen är inget alternativ för oss för det första av miljöskäl, för det andra är det för dyrt och för det tredje är det ett politiskt ställningstagande.

Nej, kom igen Skånetrafiken får man be om lite kundservice. Kanske dags fortbildning "Kunden i fokus".

Inga kommentarer: