onsdag, januari 28, 2009

Snorunge!

Bläää, vad dåligt jag mår! Har ont i hela kroppen, snorig, ont i halsen, huvudvärk och så illamående så klart! Näsan är helt förstörd av allt snytande, jag tycker SÅ synd om mig själv...

Idag för övrigt så var jag med Melker på dagis, han har haft det så jobbigt med lämningarna så jag tänkte att det kanske underlättar för honom om jag är med en dag. Och det var så mysigt, vi lekte med alla barnen i lekhallen, byggde pussel och spelade spel. Sen åkte vi hem och åt en god lunch och där efter sov middag, läääänge!

Stackars lille Melker, jag har traumatiserat honom för resten av hans liv med min dumma spindelfobi. I helgen tog Johan sina arbetsbyxor från garaget och i dem hade Sveriges största spindel flyttat in och när den kom in i värmen kände den att det var dags att byta upp sig i boende. Tanken var att flytta från "en ficka med hål" till "enplans i vinkel med husmänniskor". Men när den gick husesyn i sitt nya bo fick Johan döda den med en skruvmejsel!

Det jag inte berättat nyss är hur jag reagerade! Jag skrek som en galning, tårarna sprutade och jag hyperventilerade. Stackars Melker blev helt förskräckt av att se sin mamma så ur balans.

Följden har blivit att Melker tror att där är spindlar överallt och han är livrädd att de ska komma och ta oss.

Nu kom Johan hem från jobb, så nu ska jag bädda ner mig i soffan och tycka synd om mig själv!
Puss

Inga kommentarer: