måndag, september 07, 2009

Sjukdom

Vår underbara lilla Astrid, som vi trott var så skrikig, har varit sjuk. Inte undra på att man skriker!

Den 14 augusti var vi på kräftskiva hos vänner och när vi kom hem tog jag tempen på lillan, mest för att jag kände att hon var konstig. Hon hade 38.6 i feber och in på akuten med henne, väl inne visade det sig att febern stigit och var nu över 39° och urinvägsinfektion konstaterades. Jag och Astrid blev inlagda i 3 dagar.
Mediciner och allmänt klydd, fel doser, fel medicin och kräkiga biverkningar! Och medicinen ska tas under hela tiden de utreder henne, vilket är i ca 8-10 veckor!

I veckan som gick har Astrid återupptagit sitt skrikande och efter 3 sömnlösa nätter sa något mig att det inte stod rätt till med ungen. Ringde vårdcentralen som inte ville ta emot oss innan hon är 3 månader, men det kändes som lite väl lång tid att vänta så det blev akuten igen.

Johan mötte upp oss i Lund och mormor fick rycka ut och hämta Melker på dagis. De gjorde en odling på urinen, men det visade ingenting. Skönt! Men däremot så hade hon öroninflamation! Jaha, ny medicin, nya kräkningar, ny medicin! Panodil, näsdroppar och en ny utredning... PHU! Sittandes vill Astrid sova nu, stackarn. Inget roligt liv inte!

Nu hoppas jag verkligen at hon får vara frisk, mitt lilla hjärtegryn! Tur är att hon i alla fall att hon äter bra och går upp fint i vikt, på sjukhuset vägde vi henne och då var hon 5 veckor och 2 dagar och vägde: 6.1kg!

Nu ska vi starta denna veckan med nya friska tag, vi välkomnar hösten med tjocka tröjor och raggsockar!

Inga kommentarer: