fredag, september 19, 2008

Jag hatar män!

Dessa testesteronstinna varelser borde injeseras med östrogen.

Nu i veckan när jag hade åkt tåg till Malmö och steg av på centralen, la mitt säkerhetsskadade öga märke till att tre manliga tågvärdar började "mopsa" upp sig likt kamphundar hetsade för strid. Jag blev intresserad, då jag så klart undrade vad det var som fick deras adrenalin att pumpa. De tre männen började förfölja någon, utspridda gick de systemtiskt mot ett gemensamt mål.

De gick ut mot statsbussarna och jag efter, egentligen förstod jag ju vad för typ av person de förföljde men jag var bara tvungen att få mina fördomar bekräftade. Och mycket riktigt fick jag rätt, de var på jakt efter en svart man som bar koranen under armen, vilket btott han begick! De stod och kollade långt efter honom när han kommit utanför deras "revir". När de inte längre såg honom samlade de sig i en trygg liten grupp och började så klart med sitt ryggdunkeri!

Men självklart är det inte bara männen det är fel på. Alla dessa kvinnor som antar sig rollen som mamma till sina pojkvänner/män, vad i helvete tänker ni på?

Vi kan aldrig lämna detta ojämnlika samhälle om inte var och en av oss tar kampen. Klart att vi kvinnor ska vara föräldralediga med våra barn, men inte fan med damsugaren i andra handen. Arbetsbeskrivningen för att vara föräldraledig innefattas inte av något pigskap. Man ska vårda barnet, INTE mannen. var han vuxen nog att göra en unge kan han väl ta hand om sig själv? Men nej det kan han ju inte, för kvinnan har ju pjåskat med honom sen dag 1 och när bebis kommer blir denna en konkurrans som han inte vill ha.

Och på dessa föräldralediga män ställs inga krav på att han ska städa, tvätta och ha middagen på bordet när hans respektive kommer hem från jobb.


Det finns heller inget värre än personer som säger "min man hjälper till hemma" eller "jag hjälper till hemma"! Ska vi kvinnor vara tacksamma för att han hjälper oss med VÅRA sysslor? När fan blev det bestämmt att kvinnorna hade hand om all markservice.

Ta ett gls vin och den första striden för ett jämlikt samhälle, diskussionen vid köksbordet!
Puss


Inga kommentarer: