fredag, oktober 09, 2009

Ryggont, trångsynta idioter och idioter över lag!

Vaknade i morse med vad jag tror är ryggskott eller nackspärr, kan vara nackskott! Eller så är det det som är botemedlet! Hur som helst och vad det nu än är så gör det ont så in i helvete. Suck!
Som tur var kunde Melkers bonusmamma hämta upp honom tidigare idag, så slapp han vara hemma med en lytt mamma! Lilla Astrid är förkyld och liggvägrar och det är ju ganska tungt idag, men med sjal så löser även detta sig!

Till idioterna!
Jag börjar med Ali Abdussalam Treki, nyvald ordförande för FNs generalförsamling.
Abdussalam Treki motsätter sig förslaget till en FN-resolution där världens länder uppmanas att avkriminalisera homosexualitet och jag suckar, igen!

Idiot nummer två för dagen utses Katerina Janouch till. Jag fick i veckan hem ett nummer av "Vi föräldrar" ett sån gratisnummer man skickar till nyblivna föräldrar, dessa är ju inte de riktiga nummer som riktiga prenumeranterna får. I dessa nummer försöker man locka nya läsare och få oss intresserade av deras tidning och då försöker man täcka upp de frågor som kan kretsa i hjärnan på oss nyförlösta föräldrar. Ämnen som tas upp är bland annat babymassage, bantning (sjukt, jag vet) och sex.

Sex och samlevnadsexperten i "Vi föräldrar" heter Katerina Janouch och i detta gratisnummer, som går ut till alla nyförlösta vilket är många, fanns en fråga, ställd av en mamma, som undrade över detta med sex. Mamman och pappan hade inte fått till det och han hade börjat vilja ha sex, men hon kände sig inte redo, vad göra? Detta var i princip den frågan som ställdes, vilket är en fullt normal och säkert hur vanlig undran som helst anser jag. Svaret som Janouch ger denna villrådiga mamman är att hon borde ställa upp på sin man, att om hon själv inte vill ha sex så kan hon ju ställa upp och i alla fall ge honom en "handtralla"! Jag fick läsa svaret flera gånger innan jag fattade att hon hade gett det svaret/rådet. Vad är detta för råd? Från en kvinna som kallar sig sexrådgivare?

Jag tycker att detta är ett övertramp. Har vi inte kommit längre i våra relationer än så här? Ett bättre råd är väl att prata med varandra, rör vid varandra, ge varandra ömhet som inte behöver resultera i sex med penetrering. Jag skulle inte själv vilja att min man "ställde upp" för mig, jag vill att han ska vilja ha sex med mig och inte göra mig en tjänst. Eller ska jag
kanske muta honom med nya kläder, en dyr klocka så att han känner sig riktigt "uppskattad"!

Jag blir så jävla arg och ledsen när jag läser sådana råd och från och med nu är Janouch en hittepoexpert & idiot - Grattis!

Jag kommer, så klart, att framföra mina åsikter om detta rådet och Katerina Janouch till tidningen "Vi föräldrar".


Ha en bra dag och sluta aldrig säga vad du tycker och tänker, för det är bara nyttigt!




2 kommentarer:

Petra sa...

Håller verkligen med dig!!! Kram Petra

bantningspiller sa...

nice blog