fredag, mars 20, 2009

Denna eviga längtan

Längtan, just nu känns det som mitt liv genomsyras av just längtan. Jag längtar efter Melker konstant känns det som, lilla livet i magen är ännu en längtan. Varje gång hon sparkar spelas ett bildspel upp med de mest bedårande situationer ett barn kan bjuda på och längtan förstärks.

Idag ska vi få tillbaka våra tentor, 5 dagar försenat och oj vad man längtar efter ett G där!

Det är ganska populärt att säga att man ska njuta va nuet och inte längta bort det, men ibland är det inte så lätt. Jag njuter verkligen av nuet, när jag trivs med det. Som AP-förälder (Attachment Parenting) kan man ju inte säga annat än att jag njuter av att vara förälder och upplever mitt barn, men tiden mellan dessa tillfällen då längtarar jag efter just detta.

Melker, liten Melker. Kommer det finnas plats i hjärtat för en liten till? Jag kan inte förstå hur jag ska kunna älska ett barn till lika mycket som jag älskar vår lille Melker.

Nu ska jag plugga inför onsdagens tenta och sen får jag längta efter resultatet och ett G.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: