tisdag, mars 10, 2009

Liten Melker!



Min lille skrutt skadade sig idag, stackarn. Han blev så till sig när jag kom för att hämta honom på dagis, så han skulle stå på händer vilket inte gick så bra. Liten skrutt fick överslag och föll på sin lilla hand, fingrarna böjdes åt fel håll och hela kroppsvikten på den.

Oj oj oj vad han grät. vi satt i säkert 10 minuter med nappen, men tårarna ville bara inte ta slut. Och under hela eftermiddagen så kunde han inte använda sig av lillefingern och ringfingern och om han råkade, så kom tårarna igen.

Tur är det att mamma är gravid och har resurser hemma för denna typ av incidenter. Det blev nutellamacka & lakrits! Efter mycket tröst, kel och mys kunde Melker konstatera nu i kväll att alla fingrarna mådde bra igen.


Mormor kom med en ny bok, till Melkers stora förtjusning, som handlar om hur man säger god natt. När vi läst om spökens, katters och pyjamasars sätt att säga god natt så sa Melker "mamma jag tycker vi pussas och kramas och säger god natt". Sen somnade han i min & Johans säng eller som han tror i mammas, Johans & Melkers säng!

Mina killar!

Melker funderade idag kring detta med bebisen och att hennes säng ska stå inne i vårt sovrum. Jag förklarade att det är för att bebisen behöver mammas tutte på natten om hon är hungrig och ledsen. Efter en lång stunds funderande frågade Melker lite sorgset om han skulle sova i sitt rum då. Vi kom överens om att så ska det inte vara, utan han sover hos oss så mycket han vill. Fast ibland måste kanske mamma sova med Astrid själv, men då skulle Melker ju kunna sova med Johan och det tyckte han var en toppen idé!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh stackars Melker! Skönt att fingrarna mår bra igen!
Vi vill så gärna träffas snart! Det var ju så länge sedan! Kram på er!!! Sara & albin