måndag, mars 09, 2009

Stoppa matchen mellan Sverige-Israel!

Jag tänkte åka upp och demostrera mot matchen i lördags, men jag vågade inte. Speciellt inte nu när jag är gravid och detta är fördjävligt.

Demonstrationsrätten är inskriven i grundlagen och är folkets rätt att visa vad vi tycker. Detta är till för ALLA och inte bara för de idioter som i lördags förstörde och kastade sten på polisen. Dessa personer tar ifrån mig min rättighet att demonstrera, dessa personer gör att jag är rädd för att utöva min grundlagsskyddade rättighet.

Hur i helvete tänkte de? Och vad tror de att detta kostar samhället? Och var tror de att pengarna tas ifrån? Inte från de rika i alla fall!

Titta på klippet och bli förbannad, detta måste få ett slut så att vi andra ska våga demonstrera igen.

http://sydsvenskan.se/malmo/article417781/Polis-drog-vapen-under-kravallerna.html

Inga kommentarer: