fredag, april 03, 2009

Blodgivning!

Jag tycker att det är bra att man ger blod. Jag vill också ge blod, men kan inte förmå mig så länge de öppet diskriminerar homosexuella män.

Det finns olika regler för vem som får lämna blod och restriktioner efter tatuering eller byte av partner och bögar.


Samlevnad

Haft ny sexpartner Vänta 3 månader.
Haft samlag med person som har utsatts för risk för blodsmitta Vänta 6 månader.
Haft samlag i utbyte mot pengar, droger eller annan ersättning Får inte ge blod.
Är man och har haft sexuellt umgänge med en annan man Får inte ge blod.



Källa: geblod.nu

Finn ett fel!

Det borde då också stå: Kvinna som haft analsex - får ej ge blod

Jag undrar då spontant, testar de inte blodet? För alla är ju alltid en risk. Haft ny sexpartner och vänta 3 månader. För då har HIV gått över, eller?
Fattar inte, tycker bara att det är diskriminerande och det vill jag inte stödja. Undrar om bögar får ta emot blod?

Inga kommentarer: