tisdag, april 21, 2009

Melker är ett golfproffs!

Melkers mormor tar varje chans hon får att skämma bort honom och så även i lördags. Melker fick ett golfset, ett riktigt set för hans storlek! Det var jättefint och ungen var helt lyrisk. Han stod i 45 min och puttade på övningsbanan. Även på söndagen fick denna mamman packa in barnet & hans golklubbor i bilen och köra honom till banan. Jag funderade för mig själv at detta är första helgen av hur många? Jag ska tanka in ursöta bilder på honom från i helgen, han kollade ju in golftidningarna för att få rätsida på hur man klär sig som golfare!

Hemma i trädgården får han bara slå med övningsbollar då de är i plast och inte kan ha söner fönster och huvud! För den gode Melker klarar ju så klart av att svinga drivern i fullsving och få i väg en riktig golfboll en bra bit!

Idag hemma i trädgården började han leka ett rollspel.
Melker: Mamma, jag åker till golbanan nu!
Jag: Ja, gör du det.
M: Nu kan mamma inte se mig när jag är på golfbanan så nu kan jag slå med riktiga bollar!
J: Men, Melker jag är ju här och du vet att du inte får spela med de bollarna i trädgården.
M: Men mamma, jag är på golfbanan och du kan inte se mig och här får man slå med dessa bollar. Jag är inte i trädgården!

Vad säger man då?

Skruttunge!

Jag har 2 miljoner smeknamn på Melker, ibland kallar jag honom Melker, men det är int så ofta. I alla fall så sa han igår när vi körde hem från dagis "Jag heter Melker puffilago". Och jag svarade självklart "Ja älskling det gör du"!

Nu ska jag golfa med sonen!

2 kommentarer:

Sarasnaran sa...

Han är så stor fast han är så liten! Jag önskar Hugo var så med något. =) Kram finis!

Mattias sa...

När får han en gitarr av sina morföräldrar? :)