onsdag, april 08, 2009

Liten Astrid!


Idag har jag & Johan varit hos barnmorskan och tarit prover, mätt magen och lyssnat på hjärtljud! Magen var precis lagom stor, alla prover var toppen och lilla Astrids hjärta slog med 145 slag/minut.

När Magdalena, barnmorskan, satte mikrofonen mot magen blev den lilla damen i magen nog irriterad och började slå och buffa för att få bort detta störande föremål. Magdalena klämde, tryckte och kände på magen och Astrid besvarade henne med sparkar och slag.

I lördags var vi och köpte bilstol till Astrid av en familj i Harlösa, jättefin stol. Men pedant som jag är så var det ju tvunget att plocka isär den för att tvätta allt av tyg i maskinen och resten fick saneras med trasa. Lätt gjort!

Värre var det idag när jag skulle sätta ihop skiten! I vårt hem har vi för Melkers skull slutat svära, men idag gick jag igenom HELA repertoaren minst 3 gånger. Tur att Melker inte var hemma. Jag fick ihopa den, envis är ju mitt mellannamn, och dessutom sa Johan "älskling, låt den vara så gör jag det sen". SKÄMTAR DU???? Det är ju en utmaning i mina öron och det finns bara en vinnare: JAG! Så jag fick ladda ner bruksanvisningen och efter typ 2 timmar var den hel & ren igen!

I morgon fyller jag år. 30 år. På skärtorsdag av alla dagar? Kan ju lika bra dra till blåkulla som den kärring jag blir, eller? Hörde dessutom av någon modevetare att i år är det blått runt ögonen som gäller, så det är bara en patetisk fylla som fattas för att jag ska bli den 30 som min näthinna envisas med att projicera.

Nej, nu ska jag ta hand om disken och tvätten! Får ta en paus från plugget, har varit SÅ duktig idag och räknat massor av företagsekonomi. Säger man "räknat företagsekonomi"?

Puss och kram

Inga kommentarer: