onsdag, juli 30, 2008

Varför gör jag så här?

Det var många år sen jag gick över från reklamradio till SR, jag har egentligen aldrig gillat mainstreem radio. Jag tycker det är trist att höra samma låtar om och om igen på alla kanaler och sen orkar jag inte med dessa människor som ska vara så inne och ytliga. Aldrig att dessa kanaler tar upp ämnen med lite tyngd eller som är obekväma, så vida det inta handlar om att smutskasta Carola - vilket då är att sticka ut näsan.

Det började med P1 och deras Studio 1, men snart blev det P4. Skillnaden nu från då är att jag inte skäms längre, jag är stolt över att lyssna på P4 och känner mig lite cool i att stå för det. Kan vara ett tecken på att jag börjar bli gammal!


Idag i alla fall så gjorde jag något som jag inte gjort innan, jag deltog! På radio malmöhus har de tävling varje dag i sommar och frågorna är ledtrådar och så ska man komma fram till ett årtal. Och idag, av någon anledning, så ringde jag in svarade rätt på årtalet - 1985 året då mitt liv som hund berikade filmvärlden med sin premiär. Det jag inte visste var att jag var tvungen att få en följdfråga i radions direktsändning. Den hade jag inte räknat med! Frågan var inte jättesvår och jag klarade den med, men jag tvingades småprata och svara på frågan live. Jag blev så nervös just för att jag inte var bered och började nervöst fnissa och ja ni fattar...


Men nu får jag i alla fall 3 skraplotter som ska göra mig superrik och då ska jag emigrera!

Nu ska jag måla naglarna och mumma upp mig inför kvällen. Johan och jag ska gå ut och äta i storstaden och sen gå på bio och se The Dark Knight - Batman!



Inga kommentarer: